Friday, November 16, 2007

Assalaamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!

saya ingin mengalu-alukan kepada tuan-tuan agar menggunakan maklumat yang telah disediakan dalam blog ini sebagai suatu maklumat sampingan yang dapat digunakan untuk menempuh hari-hari mendatang dalam hidup tuan-tuan. Yakinlah tuan-tuan, Allah itu Maha Memberi Perlindungan kepada hamba-hamba-Nya yang sentiasa memohon perlindungan dan keselamatan di dunia dan di akhirat. Ingatlah! kita tidak bersendirian di dunia ini! dan ketahuilah syaitan dan iblis itu adalah musuh kita yang nyata. Renungilah maksud ayat-ayat Al-Quran ini;

"Sesungguhnya syaithan adalah musuh bagi kalian, maka sikapi mereka sebagai musuh." (Al-Fathir: 6)




Sesungguhnya syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas

orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya.

Sesungguhnya kekuasaannya (syaitan) hanyalah atas orang-orang yang mengambilnya

jadi pemimpin dan atas orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah.

(QS. AN-Nahl :99-100)



Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan perselisihan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia.(QS.17:53)



"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar" (An-Nisa':48)



"....Seandainya mereka mempersekutukan Allah, niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan" (Al-An'am:88)


Orang-orang yang beriman dan tidak mencampuradukkan iman mereka dengan kezaliman (syirik), mereka itulah orang-orang yang mendapat keamanan dan mereka itu adalah orang-orang yang mendapat petunjuk.(Al An'aam:82)



"Dan (ingatlah) ketika Luqman berkata kepada anaknya, di waktu ia memberi pelajaran kepadanya: `Hai anakku, janganlah kamu mempersekutukan Allah,


sesungguhnya mempersekutukan (Allah) adalah benar-benar kezaliman yang besar`."(Luqman:13)


Sesungguhnya syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya.(QS. 16:99)


Sesungguhnya kekuasaannya (syaitan) hanyalah atas orang-orang yang mengambilnya jadi pemimpin dan atas orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah.(QS. 16:100)



Wallahu A'lam